Отже, крок 3 успішно пройдено, і ви вже готові до читання більш довгих поширених пропозицій.
Тепер ми пишемо на картці вже не 2, а 3 слова. Не просто «Маша їсть», а «маша їсть кашу».
Як ми вже відзначали раніше, методика Домана з навчання читання була розроблена для англійської мови, де немає погоджень слів по числу і відмінку. В українській та російській мові ці узгодження потрібно врахувати. Проблема? Ні! Всього лише нове завдання. І розв’язати цю проблему допоможуть нові картки.
Виберіть по 3-5 слів чоловічого, жіночого та середнього роду зі словника дитини. Постарайтеся, щоб це були такі слова, які дитина найчастіше використовує сам і які йому найбільше подобаються. На окремих картках напишіть всі можливі відмінкові форми (крім називного відмінка – така картка у вас вже є). Наприклад, для слів мама, миша, тато, м’яч і вікно ван треба буде зробити такі картки
Сторінка 161 картинка
Отже, для кожного слова вам доведеться написати в середньому по 4 додаткові картки. Виготовте також картки з приводами.
Тепер можна приступати до складання найпростіших поширених пропозицій з трьох слів. Напишіть пропозиції, де не потрібно вводити ні прийменників, ні слів зі зміненими закінченнями. Наприклад: Маша п’є молоко, тато їсть яблуко. Після цього можна перейти до пропозицій, де знайомі дитині слова мають інші відмінкові закінчення, наприклад: мама читає книгу, Ваня малює картину, слон п’є воду.
А потім до пропозицій, де є приводи: «Книга лежить на дивані».
Не треба пояснювати дитині (якщо тільки він сам не зацікавиться цим), що таке відмінки і відмінювання і якими бувають закінчення. Головне, щоб він дізнавався слова і читав їх. І пам’ятайте про головне прінціпе- ні дитина ні ви не повинні нудьгувати під час занять.
Пора переходити до пропозицій з 4-х слів. Використовуйте тут ті ж 3 методу, які ми описували в третьому кроці. Підготуйте картки з говірками і прикметниками. Ви отримаєте такі, наприклад, пропозиції: Маша п’є тепле молоко.
Слів на картці стало більше, а значить доведеться зменшити шрифт. Але відстань між словами має залишитися значним. Щоб вони не зливалися. Розмір шрифту 3,5 – 4 см.
Грайте з малюком в складання пропозицій. Напевно у вас вийдуть веселі комбінації:
Тигр п’є зелений чай, Міша гавкає під столом і т.д. Відмінно, продовжуйте в тому ж дусі! Чим веселіше проходять ваші заняття, тим краще.
Ви читаєте малюку пропозиції з саморобних книжок або карток. Якщо у нього досить розвинена мова, він може вимовляти окреме слово або фразу, але тільки в тому випадку, якщо він сам цього хоче. Ви самі не повинні його просити прочитати.
Пропозиції стали набагато довше, і тепер вам не вистачить місця на картці 50 * 10 см. Тому тепер потрібно поступово зменшити шрифт і поміняти колір з червоного на чорний. Спочатку зменшіть його незначно, наприклад до 2,5 см. Якщо малюк нормально сприймає цей текст, збільште кількість слів. Потім можна ще трохи зменшити шрифт, до 2-2,2 см. Головне не вводьте нові слова, одночасно зменшуючи літери. Робіть все поступово. Якщо ви занадто швидко вносите зміни, швидше за все помітите, що малюк втратив інтерес. Він буде відвертатися, крутитися, може просто дивитися на вас. Якщо це сталося, зробіть крок назад. Залишайтеся довше на цьому рівні, не поспішайте.
Коли пропозиції стануть вже досить довгими (з шести слів і більше), замініть червоний шрифт чорним. Так зображення буде більш контрастними легше буде сприйматися. Ви вже зовсім близько до нашої головної мети – читання книг.
Крок 5. Читання книг.
Крок 1. Читання слів.
Крок 2. Читання словосполучень з двох слів.
Крок 3. Читання коротких пропозицій.